Bojkot czerwonego paska – odpowiedzi i dalsze refleksje w temacie

0
216
W odpowiedzi na wszystkie wczorajsze rozmowy i wnioski po przeczytaniu mojego artykułu na temat bojkotu czerwonych pasków nagrałam krótki opis alternatywnej metody oceniania, którą poznałam w jednej z fińskich szkół.
Chciałabym poznać Wasze zdanie na temat jej użyteczności w polskim systemie oraz czy bylibyście zainteresowani wprowadzeniem od września „bezocenowego” kształcenia dzieci i młodzieży.
Oczywiście „bezocenowy” w tym przypadku oznacza, że nie przykładamy większej wagi do ocen, bo całego systemu w ciągu wakacji nie zmienimy. Ja wierzę, że są sposoby na udoskonalenie szkolnictwa, które nie wymagają rozporządzeń – wymagają jednak ogromnej cierpliwości, przygotowania, wielu rozmów z rodzicami i współpracownikami, a przede wszystkim, zmianie podejścia naszego i dzieci.
Kto jest gotowy?:)
A tych, którzy jeszcze nie mieli okazji przeczytać artykułu, który wywołał niemałą burzę w edukacyjnej dzielnicy internetu, zapraszam do lektury: