Podcasty edukacyjne

0
336

Jak wygląda u Was słuchanie podcastów? Czy jest to chwila dla siebie z aromatyczną kawą/herbatą? A może jako alternatywa dla radia w trakcie jazdy samochodem?

U mnie, od zawsze, chwili na słuchanie podcastów i webinarów towarzyszy zmywanie/pieczenie/gotowanie. Te zajęcia mają dla mnie niesamowitą moc – wyobraźcie sobie, że moje umiejętności spowalniania gonitwy myśli są dość ograniczone. Owszem, praktykuję mindfulness, jogę, medytuję, jednak te aktywności wymagają pełnego na nich skupienia, a pracy nie ubywa. Jakiś czas temu zrozumiałam, że do wyżej wymienionych prac domowych podchodzę z ulgą, w końcu mam moment żeby się zatrzymać, nie myśleć zbyt dużo, wyciszyć się. Co ciekawe (przynajmniej dla mnie:)) proporcjonalnie odwrotnie do wrażeń Agathy Christie*, zmywanie wydaje mi się czynnością, która w jakiś sposób wyzwala moją kreatywność i innowacyjne podejście do nauki. Myślę, że chodzi o proces inkubacji (więcej na ten temat w badaniach: Baird B. Smallweed J. Mrazek M. D. Kam J.W. Franklin M.S. Schooler J.W. Inspired by distraction: mind wandering facilitates creative incubation. Psychological Science 2012, October 1;23 (10): 1117-22).
Mam też to szczęście, że mój partner nie lubi zmywać, przez co, w ramach zachowania partnerskiego układu obowiązków domowych, mogę na niego zrzucać czynności, które zupełnie mi nie odpowiadają, a ja robię to co lubię :)) Dobraliśmy się jak ulał!
*Wyjaśniając, czemu wspominam w moim górnolotnym wynurzeniu autorkę bestsellerowych powieści, zawsze bawił mnie poniższy cytat:
“Pomysły moich powieści kryminalnych znajduję zmywając. Jest to zajęcie tak głupie, że zawsze rodzi we mnie myśl o zabójstwie.”
Być może pisarka nie wiedziała, że to właśnie ta “głupota” i niskie wymagania koncentracji tego zajęcia pozwalały podnosić wydajność jej kreatywności:)).
Dziś podzielę się z Wami moim przepisem na idealny** wieczór:
1. Pieczenie babeczek jogurtowych przy dźwiękach wzbogacającej, wartościowej rozmowy (link poniżej – dziś słuchamy o inteligencjach wielorakich, wykorzystywaniu potencjału dzieci, umiejętnościach i zdolnościach uczniów i w jaki sposób wspierać ich rozwój aby był spójny z ich predyspozycjami, osobowością i uwarunkowaniami),
2. Refleksyjne zmywanie,
3. Spisywanie pomysłów i uzupełnianie listy obowiązków na czerwiec,
4. Kolejny odcinek wyczekiwanego serialu (GOOD GIRLS – NETFLIX).
**”idealny” na poziomie dzisiejszych możliwości:).