O efektywności uczenia się oraz o zwiększaniu potencjału rozwoju poznawczego uczniów mówi się coraz więcej. Niezmiernie mnie cieszy gdy słyszę, że nauczyciele decydują się “poświęcić trochę czasu” (w obliczu wiecznej pogoni za realizacją podstawy programowej) i przeprowadzić z dziećmi i młodzieżą zajęcia skoncentrowane na przedstawieniu metod wpływających na efektywność procesu uczenia się. Osobiście uważam, że nie powinna być to jednorazowa akcja. Umiejętność uczenia się nie jest wystarczająco rozwijana na żadnym z etapów edukacyjnych, błąd wynika z przeświadczenia, że skoro przeszliśmy przez przedszkole i podstawówkę – wiemy jak to robić. Tworząc swój program nauczania zamierzam zwróci szczególną uwagę uczniów i rodziców na sam proces, nie zaś na jego efekty i wyniki szkolne.

Tym bardziej cieszy mnie fakt, że we wrześniu 2019 w Magazynie dla Nauczycieli “Sygnał” ukazała się “Teczka nauczyciela” w pełni poświęcona technikom i metodom efektywnego uczenia się. Warsztaty w całości zostaną stworzone przeze mnie, a inspiracje do opracowania tego materiału zbierałam przez 3 miesiące (tak naprawdę przez 10 lat!;). Wszystkie scenariusze są tworzone na zasadzie koncepcji warsztatów, zatem uczyć się będziemy przez działanie i doświadczanie.
SCENARIUSZE DO POBRANIA <— KLIK
—————————————————-
Ja się zabieram do pracy, a Was w międzyczasie zapraszam do raju – www.educationaleden.pl, gdzie w zakładce PUBLIKACJE możecie znaleźć coraz więcej narzędzi i artykułów. Każdy z nich napisałam na bazie zróżnicowanych doświadczeń i obserwacji, nie zapominając o tym, że teoria teorią, ale najbardziej wartościowe są elementy, które możecie praktycznie wykorzystać w swojej klasie. Inspiracje, pomysły i gotowe rozwiązania macie na wyciągnięcie ręki (może nawet na jedno kliknięcie palcem;)).
—————————————————
Dajcie znać w komentarzu czy często korzystacie z tej zakładki na moim blogu. Czy powinnam ją jakoś zmodyfikować lub rozwinąć? Wasze uwagi są dla mnie bezcenne!